"Ποιό είναι το χρέος μας;

Να μαχόμαστε ν' ανθίσει ένα μικρό λουλούδι απάνω στο λίπασμα τούτο της σάρκας και του νου μας."

Ν. Καζαντζάκης "Ασκητική"

Τρίτη 20 Μαΐου 2014

3ο Φύλλο Εργασίας - Τρώες ( Πατρική Αγάπη )


1ο Φύλλο Εργασίας - Αχαιοί ( Μητρική Αγάπη )



Τελική αξιολόγηση





Αναστοχασμός



4ο Φύλλο Εργασίας - Μυρμιδόνες ( Φιλική Αγάπη/Αγάπη για την πατρίδα )







Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Σύγκρουση Αχιλλέα-Αγαμέμνονα (ραψωδία Α)



Ιλιάδα ραψωδία Α στίχοι 224-247
Να συμπληρώσετε τα στοιχεία ανάλυσης του κειμένου
Α. Προσφωνήσεις-χαρακτηρισμοί  του Αχιλλέα προς τον Αγαμέμνονα:
1……………………           ερμηνεία:
2……………………………ερμηνεία:
3………………………..     ερμηνεία:
4………………………….  ερμηνεία: 
Β. Αιχμή του Αχιλλέα προς τους άλλους αχαιούς:
Γ. Όρκος του Αχιλλέα:
Σχήμα λόγου στον όρκο:   ………………………………………
στόχος:         ……………………………………………
Στοιχείο επικής τεχνικής στον όρκο:……………………………….. στόχος:……………………………………
Κίνηση Αχιλλέα:…………………………………………………  στόχος:………………………………………………
εργασίες
1.      Χρησιμοποιήστε το ίδιο σχήμα λόγου που χρησιμοποιεί  ο ποιητής στον όρκο  για να εκφράσετε μια σκέψη σας.
2.      Εκφράστε το παράπονο του Αχιλλέα με ήπιο τρόπο αποφεύγοντας τα υβριστικά λόγια και την οξύτητα.
3.      Χρησιμοποιείτε συχνά τον όρκο στη ζωή σας; Δικαιολογήστε .
4.      Να περιγράψετε τη διαδρομή που ακολούθησε το ξύλο ώσπου να γίνει το σκήπτρο στο οποίο ορκίζεται ο Αχιλλέας, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει ο ποιητής.
5.      Να επιλέξετε έναν από τους δυο χαρακτηρισμούς  για τη συμπεριφορά του Αχιλλέα και να τεκμηριώσετε
             Ευγενικός- υβριστικός
             Αυθάδης- μετριοπαθής
            Εκδικητικός- μεγαλόψυχος
            Εγωιστής- πατριώτης
            Υποτακτικός-αντιδραστικός
            Με αυτοπεποίθηση- ανασφαλής
6.      Για ποιους λόγους η παρέμβαση της Αθηνάς κρίνεται απαραίτητη;
7.      Ο ρόλος του υβριστικού λόγου του Αχιλλέα
α)από την άποψη της ψυχολογίας ………………………………………………………………………………….………..
β)από άποψη ηθική  ………………………………………………….…………………………………………………………
γ) από πολιτική άποψη  …………………………………………………………………………………………………………….
     8.  Μελετήστε την εικόνα και αντιστοιχίστε τα πρόσωπα και τις κινήσεις τους με τα στοιχεία της
           ενότητας.